Artykuły biurowe stanowią podstawową część wyposażenia wielu zakładów pracy. Bez nich niemożliwe byłoby prowadzenie dokumentacji, składanie wniosków, organizacja pracy i wiele innych czynności. Jakie artykuły biurowe są najważniejsze?
Materiały eksploatacyjne – podstawa pracy
Najważniejsze artykuły biurowe to te, które zużywamy w dużych ilościach każdego dnia – czyli materiały eksploatacyjne. Są to na przykład papier ksero, długopisy, spinki, zszywki, gumki recepturki i wszelkiego rodzaju podobne produkty. Konieczne jest zadbanie o stały dostęp do nich – w przeciwnym wypadku zespół nie będzie w stanie realizować podstawowych zadań.
Warto zadbać o to, aby w sytuacji kryzysowej mieć możliwość łatwego zdobycia tego typu artykułów biurowych. Powinniśmy również na bieżąco śledzić ich stan, aby do sytuacji kryzysowej nie dopuścić. Zamiast czekać na wykończenie ryzy papieru – kupmy ich więcej na zapas, a gdy zostaną dwie, ponówmy zakup.
Organizacja i porządek w przestrzeni służbowej
Artykuły biurowe są w stanie również pomóc pracownikom w uporządkowaniu przestrzeni służbowej. Służą do tego na przykład segregatory, kuwety na dokumenty i różnego rodzaju teczki z oznaczeniami. Przydatne mogą być też kolorowe markery czy naklejki.
Standardowym elementem wyposażenia każdego pracownika powinien być również terminarz lub zeszyt. Dzięki temu eliminujemy ryzyko, że zapomni on o jakimś ważnym spotkaniu czy innym wydarzeniu. To mogłoby bowiem bardzo źle wpłynąć na cykl funkcjonowania firmy.
Jakie artykuły biurowe wpływają na ergonomię?
Dla niektórych może być to zaskoczenie, jednak artykuły biurowe mogą również wpływać na ergonomię. Są to na swój sposób specjalistyczne akcesoria – jak chociażby zegar w zasięgu wzroku, który pozwoli rozpocząć przerwę w odpowiedniej chwili.
Do specjalistycznych artykułów biurowych powinniśmy dołączyć też elementy, pozwalające na aktywizację pracowników podczas wykonywania obowiązków. Może to być na przykład nadmuchiwana piłka do siedzenia, zamiast normalnego krzesła. Pozwoli ona pobudzić pracownikom umysł i pracować wydajniej.
17 Comments