Co to jest landing page i dlaczego jej potrzebujesz?

Co to jest landing page i dlaczego jej potrzebujesz?

Czym jest landing page i jak przybliżyć każdemu to obco brzmiące wyrażenie ze świata marketingu? Jeśli nadal nie wiesz, z czym to pojęcie się wiąże i dlaczego koniecznie powinieneś je znać, przeczytaj poniższy artykuł. Strony lądowania (docelowe) są kluczowym elementem każdej strategii marketingowej online zarówno dla blogerów, jak i dużych korporacji. Dlatego wprowadzenie tego wyrażenia do słownika marketera jest koniecznością.

Co to jest landing page?

Landing page to samodzielna strona internetowa, stworzona specjalnie na potrzeby kampanii marketingowej lub reklamowej. Strony tego typu są projektowane z myślą o jednym celu, znanym jako wezwanie do działania (CTA). Są używane na różnych etapach cyklu tzw. marketingu przychodzącego – od wprowadzenia potencjalnego klienta w szczegóły marki po przekształcenie takiego klienta w kupującego.

Większość stron domowych (homepage) firm nie spełnia wymogów strony docelowej ze względu na ich cel. Firmowa strona główna zwykle nie jest tworzona z myślą o przekazaniu jednego wezwania do działania. Zazwyczaj chodzi o zapoznanie odwiedzającego z marką. Taka strona główna ma kilka ścieżek i brak wyraźnego CTA.

Strona docelowa a strona główna

Po co zawracać sobie głowę landing page, gdy głównym Twoim celem jest przyciągnięcie odwiedzających do Twojej strony głównej? Ponieważ mniej prawdopodobne jest, że strona główna spowoduje konwersję. Strony główne zawierają mnóstwo informacji i zachęcają użytkowników do poruszania się po różnych lokalizacjach. Jeśli użytkownik wejdzie na Twoją stronę główną z myślą o jednym konkretnym celu, może się rozproszyć (będzie musiał przejrzeć wiele różnych usług i opcji). Strony docelowe eliminują ten etap pośredni, są jedyną stroną, której potrzebuje użytkownik. Strona główna jest ogólna, a strona docelowa jest skoncentrowana na jednym zadaniu i jest szczegółowa – oferuje jedno proste i jasne wezwanie do działania.

Rodzaje stron docelowych

Strony docelowe mogą mieć różne cele, dlatego istnieje wiele rodzajów stron docelowych, które można wykorzystać w swoich kampaniach marketingowych.

Jedną z opcji są strony docelowe generujące leady: mają na celu przekształcenie użytkownika w potencjalnego klienta dla Twojej firmy, zdobywając dane osobowe, takie jak:

  • nazwa firmy
  • adres e-mail
  • numer telefonu
  • stanowisko
  • profil mediów społecznościowych

To informacje, które pomogą przekształcić odwiedzającego w klienta. Ten typ strony (landing page) może służyć do budowania list mailowej, kierowania użytkowników przez cykl marketingu przychodzącego. Może też pomóc zwiększać sprzedaż w danym okresie.

Najlepsze praktyki dotyczące strony docelowej

Aby jak najlepiej wykorzystać swoje strony docelowe, postępuj zgodnie ze sprawdzonymi metodami:

Ogranicz nawigację po stronie

Chcesz, aby odwiedzający skupił się na CTA, a nie na innych treściach w Twojej witrynie? Zaprojektuj stronę bez nawigacji.

Bądź rzeczowy

Skoro chcesz, aby odwiedzający wykorzystał Twoje informacje i na ich podstawie podjął działanie, nie rozpraszaj go niepotrzebnym tekstem, rozwiązaniami graficznymi itp. Nie komplikuj prostego przekazu!

Działanie w zamian za wartości oferty

Jeśli chcesz, aby odwiedzający podjęli działanie, dostarcz im w zamian wartość. Określ najpierw, czego chcą i potrzebują Twoi odbiorcy i taką wartość im daj na swojej stronie docelowej.

Testuj, testuj i jeszcze raz testuj

Dobrze działająca strona docelowa wymaga wielu testów. Dotyczy to nawet szczegółów typu jaki umieścić formularz, do rodzaju nagłówka, który działa lepiej.

Użyj wideo

Wykorzystanie wideo na stronie docelowej zwiększa liczbę konwersji o prawie 90%! Wykorzystaj to. Ludzie chętniej oglądają obraz niż czytają.

Umieść CTA w widocznym miejscu

Według statystyk dłuższe teksty stron zwiększają mocno liczbę konwersji, jednak może to nie dotyczyć Twojej kampanii marketingowej. Umieść swoje wezwanie do działania w części strony widocznej na ekranie. Powinno być od razu zauważalne przez odwiedzającego.

Jeśli jeszcze nie korzystasz z landing page w ramach swojej strategii marketingowej, koniecznie zacznij.

Dodaj komentarz