Folia PPF to skuteczna metoda ochrony samochodu przed uszkodzeniami mechanicznymi. Dobrze naniesiona powłoka jest niewidoczna i świetnie zabezpiecza karoserię auta przed zadrapaniami, otarciami, a także wodą za sprawą właściwości hydrofobowych. Kolejną zaletą folii PPF jest możliwość samoregeneracji, dzięki czemu niewielkie rysy znikają bez śladu, jednakże kluczem do zapewnienia czterem kółkom idealnego wyglądu jest odpowiednie nałożenie powłoki.
Samodzielnie czy w warsztacie – jak aplikować warstwę PPF?
Naklejanie folii ochronnej PPF to proces, który można przeprowadzić samodzielnie, jeżeli dysponuje się doświadczeniem w detailingu lub można liczyć na wsparcie osoby z odpowiednimi umiejętnościami. Warto jednak nadmienić, że walory wizualne oraz ochronne folii PPF są uzależnione od dokładności, z jaką warstwa zostanie naklejona, dlatego należy dołożyć starań, aby przeprowadzić cały proces z najwyższą precyzją. Jeżeli nie czujemy się na siłach, aby samodzielnie dokonać aplikacji warstwy ochronnej, najlepiej powierzyć zabezpieczenie folią PPF specjalistom, którzy zadbają o dbałość co do milimetra. Tym sposobem oszczędzimy sobie wiele czasu oraz nerwów.
Samodzielne naklejanie folii ochronnej PPF na samochód
Jak w przypadku każdej czynności, również podczas nakładania folii gruntowne przygotowania skutecznie skracają wysiłek oraz zmniejszają ryzyko błędu. Przed rozpoczęciem aplikacji należy starannie umyć wybrane miejsca z pomocą roztworu poślizgowego (2-3 krople szamponu Johnson’s Baby na litr wody) oraz ręcznika z mikrofibry. Kolejnym krokiem jest wykorzystanie glinki polerskiej, która zbierze wszystkie pozostałe zabrudzenia i pozostawi po sobie idealnie czystą powierzchnię.
To należy raz jeszcze przetrzeć ręcznikiem z mikrofibry. Kolejnym etapem jest pokrycie karoserii lub wybranego fragmentu auta mieszanką przytwierdzającą (maksymalnie 10% alkoholu izopropylowego wobec 90% wody destylowanej), po czym nasączonym alkoholem izopropylowym ręcznikiem z mikrofibry przecieramy powierzchnię oraz krawędzie w celu usunięcia wszelkich możliwych zabrudzeń. Ostatnim etapem przygotowań jest rozprowadzenie roztworu poślizgowego, który następnie trzeba zebrać raklą – pomoże to oczyścić karoserię z włókien pozostałych po czyszczeniu ręcznikiem. Jak widać, sam proces przygotowujący karoserię składa się z wielu etapów, dlatego nakładaniem folii zwykle zajmują się fachowcy.
Samo nakładanie powłoki poprzedza spryskanie powierzchni roztworem poślizgowym, przy czym warto pamiętać, że nakładanie folii PPF na maskę będzie różniło się pokrywania zderzaka czy lusterek bocznych warstwą ochronną. Elementy te mają różne kształty, co wymaga nieco innego podejścia. Podczas rozwijania folii można spryskać samą rolkę, dzięki czemu zapobiegniemy sklejaniu się folii. Nie należy szczędzić roztworu poślizgowego, gdyż umożliwia on lepsze dopasowanie folii oraz daje czas na poprawki.
Po dopasowaniu arkusza folii można przystąpić do jej naciągania na pożądany element, jednocześnie wyciskając wodę spod materiału z użyciem rakli. Płyn należy odprowadzać ze środka powierzchni w stronę krawędzi, delikatnie naciągając folię i mocując ją na krzywiznach z pomocą roztworu przytwierdzającego. W przeciwieństwie do płynu poślizgowego nie należy nadużywać zbyt dużej ilości mieszanki przytwierdzającej, aby nadmiar alkoholu nie uszkodził kleju znajdującego się na folii.
24 Comments