Jak praca zdalna wpływa na nasze zdrowie i jak to zmienić?

Jak praca zdalna wpływa na nasze zdrowie i jak to zmienić?

W początkowym okresie pandemii, większość pracowników biurowych, została zmuszona do pracy zdalnej. Mogło to mieć znaczący wpływ na ich zdrowie.

Praca zdalna a zdrowie

Restrykcje narzucone przez rząd, zabraniały nam uprawiania sportu na świeżym powietrzu. Stało się to podstawą do prowadzenia siedzącego trybu życia, które w połączeniu z niezdrową dietą, prowadzi do problemów z otyłością. Ponadto, mogą pojawić się bóle kręgosłupa, przez niećwiczenie mięśni pleców i zbyt długie siedzenie w jednej pozycji. Często towarzyszy temu pogorszenie wzroku od ekranu monitora.

Pomimo tego, że czas krajowej kwarantanny się skończył, wiele szefów decyduje się na to, by ich pracownicy kontynuowali pracę z domu. Jest to wynikiem wprowadzenia ograniczeń ilości osób w miejscach pracy. Sprawia to, że mniej rozmawiamy ze sobą w cztery oczy i skazuje nas to na kontakt przez media społecznościowe.

Zdrowe nawyki dietetyczne

Do prowadzenia zdrowego stylu życia, niezbędne jest kontrolowanie tego, co jemy. By skutecznie kontrolować wagę ważne jest, by unikać częstych wizyt w restauracjach i fast foodach. Jest to istotne ze względu na trudność w kontrolowaniu spożywanych kalorii. Dobrym nawykiem żywieniowym jest gotowanie, ponieważ każdy sam może zdecydować co i jak dużo zje.

Inny nawyk, powodujący nadwagę to podjadanie między posiłkami. Robimy to często z braku konstruktywnego zajęcia lub z błędnego przeświadczenia, że ta czynność poprawia nam humor lub obniża poziom stresu. Dobrym rozwiązaniem jest postawienie kosza ze zdrowymi przekąskami w kuchni lub w miejscu pracy tj. owoce lub warzywa i konsumowania ich, jak przyjdzie na nie ochota. Dzięki temu, ,,Tik” w postaci sięgania po jedzenie będzie zaspokojony w nieszkodzący naszemu zdrowiu sposób.

Ważnym czynnikiem, wpływającym na dobre samopoczucie jest odpowiednia praca metabolizmu. Jest to związane z zadbaną sylwetką bez zbędnej tkanki tłuszczowej. Istnieje dużo diet odchudzających, które dostarczają zbyt małą ilość kalorii przy jedzeniu zbyt małej ilości posiłków. Nie jest to dobry sposób na odchudzanie, ponieważ takie diety powodują efekt jojo, który sprawia, że jeszcze bardziej przybiera się na wadze. Dzieje się tak, ponieważ przemiana materii jest spowolniona i po spożyciu większej dawki kalorii, organizm nie daje rady jej przetrawić i całą nadwyżkę energii zamienia w tłuszcz.

By sprawić aby przemiana materii pracowała na wyższych obrotach, powinno się spożywać posiłki co 3-4 godziny. Zalecane jest przy tym małe zwiększenie dawki kalorii przy jednoczesnym dostarczeniu organizmowi większej ilości ruchu. Nie ważne czy ta aktywność to trening siłowy czy bieganie. Jak przemiana materii wejdzie już na wyższe obroty można pomyśleć o zwiększeniu deficytu kalorycznego. W taki sposób można skutecznie schudnąć i uniknąć efektu jojo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *