Czy można wrzucić raty kredytu w koszty?

Czy można wrzucić raty kredytu w koszty?

Prowadzenie własnej firmy jest bardzo dużym wyzwaniem – zarówno finansowym, jak i logistycznym. Nie da się ukryć, że spełnienie marzenia o własnej firmie sporo kosztuje, a i utrzymanie własnej działalności wymaga ciągłych inwestycji i generuje koszty. Aby sobie z nimi poradzić, wielu przedsiębiorców decyduje się na kredyt oraz finansowanie prowadzenia działalności właśnie w ten sposób. Nie oznacza to, że firma jest źle zarządzana i nie posiada zbyt dużego kapitału. Po prostu czasem potrzebne są większe środki na dokonanie inwestycji czy też przetrwanie kryzysu spowodowanego pandemią. Jeśli prowadzisz firmę i chcesz wziąć kredyt, to z pewnością zastanawiasz się też czy raty kredytu mogą zostać wrzucone w koszty.

Koszt uzyskania przychodu – co to jest?

Zanim odpowiemy Ci na pytanie, czy raty można wrzucić w koszty, wyjaśnimy dokładnie, czym tak właściwie są koszty uzyskania przychodu. Warto to wiedzieć z tego względu, że odpowiednie zarządzanie rzeczonymi kosztami może przynieść Ci duże oszczędności na wysokości podatku dochodowego. Najprościej mówiąc koszt uzyskania przychodu, to wydatek, który musi ponieść firma, aby doprowadzić do powstania zysku. Często słyszy się o tym, że środki transportu mogą zostać wrzucone w koszty. To prawda i wielu przedsiębiorców korzysta z tej możliwości. Kosztem uzyskania przychodu może być też zakup sprzętu firmowego, paliwa, środków czyszczących i niezbędnych towarów i usług.

Mało który przedsiębiorca może pozwolić sobie na to, aby wygenerować zysk bez wydawania pieniędzy. Na szczęście pomyśleli o tym także ustawodawcy i wydatki zakwalifikowane jako koszty uzyskania przychodu pozwalają zmniejszyć podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym. W takim wypadku przedsiębiorca płaci tylko podatek od sumy, o jaką rzeczywiście się wzbogacił.

Czy raty kredytu mogą być kosztami uzyskania przychodu?

Ustawa, która reguluje podatek dochodowy od osób fizycznych, jasno mówi o tym, że kredyt zaciągany na potrzeby przedsiębiorstwa nie jest przychodem podatkowym i nie podlega opodatkowaniu PIT-em oraz VAT-em. Nie jest możliwe, aby przedsiębiorca zakwalifikował cały kredyt jako koszt uzyskania przychodu. Warto jednak wiedzieć, że kosztem uzyskania przychodu może być nie rata kredytu, a np. skapitalizowane odsetki od pożyczonej sumy. Ponadto w poczet kosztów można zaliczyć także inne opłaty dodatkowe, takie jak ubezpieczenie i prowizja. Nie jest więc możliwe to, aby raty kredytu wliczyć w koszty https://habzafinanse.com.pl/raty-kredytu-czy-moga-zostac-wrzucone-w-koszty/, ale istnieje kilka sposobów na to, aby dokonać optymalizacji podatkowej.